לבתי אבות, מועדוני גמלאים. חוגים במתנ"סים, בבתי ספר המכינים עבודות שורשים ועוד.
נושאי התוכנית:
1. היכרות ואני מאמין
2. תרגיל בגנאולוגיה + השימוש בתנ"ך.
3. אילנות יוחסין – לאיזה צורך / מהי חשיבותם / לימוד ארבעה מבני
אילנות תקניים / מצגת של ילנות שונים.
4. תוכנת אילנות ותוכנות אחרות – הכנת מאגר מידע לעץ המשפחה
/עבודה בחדר מחשבים עם תוכנת אילנות (מתוך האילנות אנו מרכזים
את שמות המשפחה השונים ועוברים לנושא הבא)
5. שמות משפחה – גילגולו של שם – פרוש שמות המשפחה / תרגיל ספרי
הטלפון / סיפורו של שם ושילוב סיפורים מקהל השומעים.
6. סיפורי חיים – אני מאמין / טכניקות עבודה / מה יכול להכיל סיפור /
מה עדיף סיפור או ראיון / החקר משלב חיפוש מידע היסטורי
(דוגמאות) / מעוררי זיכרון ובניית שאלות מנחות / חפצים מגלים
סיפורים / קטעי סיפורי חיים מעבודות של תלמידים ואיזה מידע ניתן
להפיק מכך, התחלות שונות / יצירתיות . (מתוך הסיפורים אנו מגלים
על נדודי המשפחה ועוברים לנושא הבא)
7. מפות נדודים – מה יכולה או לא יכולה להעביר לי המפה / אילו שאלות
עלינו לשאול את המשפחה / טכניקת עבודה במחשב / עיצובים שונים /
מפה במצגת.
8. הגשת עבודה - מהי חשיבות העיצוב בעבודה / האם העיצוב מאפיל על
עבודת החקר / מה חשיבות הקריטריונים האחידים לבדיקה ואיך לא
להיות מקובע בגללם /רעיונות לעיצובים.
9. משך הקורס - כ- 20 שעות - ניתן להרחיב את מבנה הקורס על פי דרישה מהשטח.
עלות הקורס: 8.000 ₪ (לא כולל נסיעות)
מנחה: הגנאולוגית ורד שחף גולן
* פתיחת הקורס מותנית בהרשמה של 8-10 משתתפים לפחות.
לבתי אבות, מועדוני גמלאים. חוגים במתנ"סים, בבתי ספר המכינים עבודות שורשים ועוד.נושאי התוכנית:
1. היכרות ואני מאמין
2. תרגיל בגנאולוגיה + השימוש בתנ"ך.
3. אילנות יוחסין – לאיזה צורך / מהי חשיבותם / לימוד ארבעה מבני אילנות תקניים / מצגת של אילנות שונים.
4. תוכנת אילנות ותוכנות אחרות – הכנת מאגר מידע לעץ המשפחה /עבודה בחדר מחשבים עם תוכנת אילנות (מתוך האילנות אנו מרכזים את שמות המשפחה השונים ועוברים לנושא הבא)
5. שמות משפחה – גילגולו של שם – פרוש שמות המשפחה / תרגיל ספרי הטלפון / סיפורו של שם ושילוב סיפורים מקהל השומעים.
6. סיפורי חיים – אני מאמין / טכניקות עבודה / מה יכול להכיל סיפור / מה עדיף סיפור או ראיון / החקר משלב חיפוש מידע היסטורי (דוגמאות) / מעוררי זיכרון ובניית שאלות מנחות / חפצים מגלים סיפורים / קטעי סיפורי חיים מעבודות של תלמידים ואיזה מידע ניתן להפיק מכך, התחלות שונות / יצירתיות. (מתוך הסיפורים אנו מגלים על נדודי המשפחה ועוברים לנושא הבא)
7. מפות נדודים – מה יכולה או לא יכולה להעביר לי המפה / אילו שאלות עלינו לשאול את המשפחה / טכניקת עבודה במחשב / עיצובים שונים / מפה במצגת.
8. הגשת עבודה - מהי חשיבות העיצוב בעבודה / האם העיצוב מאפיל על עבודת החקר / מה חשיבות הקריטריונים האחידים לבדיקה ואיך לא להיות מקובע בגללם /רעיונות לעיצובים.
משך הקורס - כ- 20 שעות (ניתן להרחיב את מבנה הקורס על פי דרישה מהשטח).
מנחה: הגנאולוגית והסופרת ורד שחף גולן
* פתיחת הקורס מותנית בהרשמה של 8-10 משתתפים לפחות.