*שם:
*טלפון:
אימייל:
*הערה:


  • הרצאה - סיפורים מהספרים

    תיעוד עוסק בעולם ומלואו, הוא נוגע בהיסטוריה, ברגש, במורשת, בחוויה, בסודות, בעלילות ועוד. במהלך שלושה עשורים של תיעוד, עברו תחת ידיי סיפורים רבים, מהם אפשר ללמוד הרבה, מהם סיפורים שמחים ומהם מצחיקים, חלקם עצובים וחלקם מרגשים.

    ההרצאה נוגעת בכל אלה, בסיפורים מהספרים הרבים אותם כתבתי בשנות עבודתי.

  • הרצאה - גנאולוגיה לא נושכת

     

    מה בין גנאולוגיה לרכילות? 

    האם תמיד "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהנה" ?

    ההרצאה מתאימה למועדוני גמלאים ולבתי ספר העוסקים בעבודת "שורשים"מה בין גנאולוגיה לרכילות? 
    האם תמיד "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהנה" ?
    ההרצאה מתאימה ל

     

  • הרצאה - היהודי הנודד ושורשיו .

    מחלוקת הארץ ל-12 השבטים ועד היום. בליווי מפות, שקופיות, וסיפורים. ניתן לשלב הפעלה.

  • הרצאה - הפרעת קשב בחווייה האישית

    "אני מפגרת" כך מתחילה ההרצאה, שמביאה את סיפור ההתמודדות של ילדה לא מובנת אל היותה לאחר שנים רבות אם לשלושה ילדים עם לקויות קשות ואל ההצלחה.

    סיפור חווייתי מרגש, מצחיק, מעצים שמראה שהכל אפשרי.

  • הרצאה - רגע חושבים – עצמאות מהי?

    מהי עצמאות? במה היא שונה בתרבויות השונות? האם אנו משתמשים במילים נבובות? האם אנו באמת מאמינים בעצמאות? האם אנו מחנכים לאורה?

    רב שיח מעניין עם הקהל שמעורר למחשבה.

  • הרצאה - כוח

     מהו כוח? האם בהכרח הוא שלילי? על כוח חיובי וכוח שלילי ועל מסר.

    רב שיח מעניין עם הקהל שמעורר למחשבה.

  • הרצאה - סיפורה של האומנות האתיופית בישראל

    משם לכאן, משמעויות, סגנונות, סיפור הקליטה של האומנות האתיופית בישראל בתחילת שנות התשעים, מלווה בשקופיות ופריטים.

    * המרצה היתה המקימה והמנהלת של בית היוצר לאומנות אתיופית בחצרות יסף בשנות התשעים.

  • נטוורקינג – קורי עכביש של עשייה עסקית

    מהו נטוורקינג, מה עומד בבסיסו, מה מטרתו, איך נטוורקינג יכול לקדם את העסק.

    איך לומדים לדבר "נטוורקינגית", כללי "עשה ואל תעשה" בנטוורקינג.

    ניתן להזמין כהרצאה, כסדנת עבודה יחידה או כסדרת סדנאות מעשירות ומקדממות לבעלי עסקים קטנים, ליזמים צעירים ועוד.

  • הרצאה - גלגול שם ופירושו .

    שמות משפחה- גלגול הדורות, מקור השם, פירושים ועוד. 
    ההרצאה מתאימה למועדוני גמלאים ולבתי ספר העוסקים בעבודת "שורשים"
    שמות משפחה- גלגול הדורות, מקור השם, פירושים ועוד. ההרצאה מתאימה למועדוני גמלאים ולבתי ספר העוסקים בעבודת "שורשים"

  • הרצאה - שרשרת הדורות - תיעוד עץ משפחה

    אילנות יוחסין, בניית עצי משפחה, תהליך איסוף מידע ועיבודו, ארבעה סוגי אילנות ותוכנות. 
    ההרצאה מתאימה למועדוני גמלאים ולבתי ספר העוסקים בעבודת "שורשים".
    אילנות יוחסין, בניית עצי משפחה, תהליך איסוף מידע ועיבודו, ארבעה סוגי אילנות ותוכנות. ההרצאה מתאימה למועדוני גמלאים ולבתי ספר העוסקים בעבודת "שורשים".

  • קורס כתיבת סיפור חיים

     

    לבתי אבות, מועדוני גמלאים. חוגים במתנ"סים.
    מטרת הקורס: שימור סיפור חיים עבור הכותב ובני משפחתו למען לא יישכחו. פגישה אישית  של המשתתפים עם סיפורי חייהם שלהם אמצעות שיחה וכתיבה.
    קהל היעד:  גמלאים. אין צורך בניסיון קודם בכתיבה, אין חשיבות לכושר הביטוי.
    תוכנית הקורס:  דרך העבודה מאפשרת לכל אחד לבחור כיוון אישי המתאים לו. המפגשים  ייערכו תוך שמירה על  אינטימיות כאשר כל אחד מהמשתתפים יקבע את גבולותיו שלו.
    היקף הקורס: 28 מפגשים שבועיים של שלוש שעות כל אחד, סה"כ  84 שעות. (כשמונה חודשים)
    עלות הקורס: 21.000 ₪ (לא כולל נסיעות)
    מנחה: הגנאולוגית ורד שחף גולן
    * פתיחת הקורס מותנית בהרשמה של 8-10 משתתפים לפחות

    לבתי אבות, מועדוני גמלאים. חוגים במתנ"סים.מטרת הקורס: שימור סיפור חיים עבור הכותב ובני משפחתו למען לא יישכחו. פגישה אישית  של המשתתפים עם סיפורי חייהם שלהם אמצעות שיחה וכתיבה.קהל היעד:  גמלאים. אין צורך בניסיון קודם בכתיבה, אין חשיבות לכושר הביטוי.תוכנית הקורס:  דרך העבודה מאפשרת לכל אחד לבחור כיוון אישי המתאים לו. המפגשים  ייערכו תוך שמירה על  אינטימיות כאשר כל אחד מהמשתתפים יקבע את גבולותיו שלו.היקף הקורס: 28 מפגשים שבועיים של שלוש שעות כל אחד, סה"כ  84 שעות. (כשמונה חודשים)

    מנחה: הגנאולוגית ורד שחף גולן

    * פתיחת הקורס מותנית בהרשמה של 8-10 משתתפים לפחות

  • קורס גנאולוגיה (חקר תולדות המשפחה)

     

    לבתי אבות, מועדוני גמלאים. חוגים במתנ"סים, בבתי ספר המכינים עבודות שורשים ועוד.
    נושאי התוכנית:
    1.  היכרות ואני מאמין 
    2.  תרגיל בגנאולוגיה + השימוש בתנ"ך.
    3.  אילנות יוחסין – לאיזה צורך /  מהי חשיבותם / לימוד ארבעה מבני 
         אילנות תקניים / מצגת של  ילנות שונים. 
    4.  תוכנת אילנות ותוכנות אחרות –  הכנת מאגר מידע לעץ המשפחה  
        /עבודה בחדר מחשבים עם תוכנת אילנות (מתוך האילנות אנו מרכזים 
        את שמות המשפחה השונים ועוברים לנושא הבא) 
    5. שמות משפחה – גילגולו של שם – פרוש שמות המשפחה /  תרגיל ספרי 
        הטלפון /  סיפורו של שם ושילוב סיפורים מקהל השומעים.
    6. סיפורי חיים – אני מאמין / טכניקות עבודה / מה יכול להכיל סיפור / 
        מה עדיף סיפור או ראיון / החקר משלב חיפוש מידע היסטורי   
        (דוגמאות) /  מעוררי זיכרון ובניית שאלות  מנחות / חפצים מגלים 
        סיפורים / קטעי סיפורי חיים מעבודות של תלמידים ואיזה מידע ניתן 
        להפיק מכך, התחלות שונות / יצירתיות . (מתוך הסיפורים אנו מגלים 
        על נדודי המשפחה ועוברים לנושא הבא)
    7. מפות נדודים – מה יכולה או לא יכולה להעביר לי המפה / אילו שאלות 
        עלינו לשאול את המשפחה / טכניקת עבודה במחשב / עיצובים שונים / 
        מפה במצגת. 
    8. הגשת עבודה - מהי חשיבות העיצוב בעבודה / האם העיצוב מאפיל על 
        עבודת החקר / מה חשיבות הקריטריונים האחידים לבדיקה ואיך לא 
        להיות מקובע בגללם /רעיונות לעיצובים.                                                                                                             
    9. משך הקורס -  כ- 20 שעות - ניתן להרחיב את מבנה הקורס על פי דרישה מהשטח. 
    עלות הקורס: 8.000 ₪ (לא כולל נסיעות) 
    מנחה: הגנאולוגית ורד שחף גולן
      * פתיחת הקורס מותנית בהרשמה של 8-10 משתתפים לפחות.

     

    לבתי אבות, מועדוני גמלאים. חוגים במתנ"סים, בבתי ספר המכינים עבודות שורשים ועוד.נושאי התוכנית:

    1.  היכרות ואני מאמין 

    2.  תרגיל בגנאולוגיה + השימוש בתנ"ך.

    3.  אילנות יוחסין – לאיזה צורך / מהי חשיבותם / לימוד ארבעה מבני אילנות תקניים / מצגת של  אילנות שונים. 

    4.  תוכנת אילנות ותוכנות אחרות –  הכנת מאגר מידע לעץ המשפחה /עבודה בחדר מחשבים עם תוכנת אילנות (מתוך האילנות אנו מרכזים את שמות המשפחה השונים ועוברים לנושא הבא) 

    5. שמות משפחה – גילגולו של שם – פרוש שמות המשפחה / תרגיל ספרי הטלפון /  סיפורו של שם ושילוב סיפורים מקהל השומעים.

    6. סיפורי חיים – אני מאמין / טכניקות עבודה / מה יכול להכיל סיפור / מה עדיף סיפור או ראיון / החקר משלב חיפוש מידע היסטורי (דוגמאות) / מעוררי זיכרון ובניית שאלות  מנחות / חפצים מגלים סיפורים / קטעי סיפורי חיים מעבודות של תלמידים ואיזה מידע ניתן להפיק מכך, התחלות שונות / יצירתיות. (מתוך הסיפורים אנו מגלים על נדודי המשפחה ועוברים לנושא הבא)

    7. מפות נדודים – מה יכולה או לא יכולה להעביר לי המפה / אילו שאלות עלינו לשאול את המשפחה / טכניקת עבודה במחשב / עיצובים שונים / מפה במצגת. 

    8. הגשת עבודה - מהי חשיבות העיצוב בעבודה / האם העיצוב מאפיל על עבודת החקר / מה חשיבות הקריטריונים האחידים לבדיקה ואיך לא להיות מקובע בגללם /רעיונות לעיצובים.                                                                                                             

    משך הקורס -  כ- 20 שעות (ניתן להרחיב את מבנה הקורס על פי דרישה מהשטח). 

    מנחה: הגנאולוגית והסופרת ורד שחף גולן  

    * פתיחת הקורס מותנית בהרשמה של 8-10 משתתפים לפחות.

BizMakeBiz פותח ע"י